دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران، در اولویت قرارگرفتن حسابداران جهت تزریق واکسن کرونا را خواستار شد

آقای سیدمحمد علوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه بر مبنای معیار خطرپذیری، مشاغلی که مبتنی بر ارتباط مستقیم با مراجعان متعدد هستند و یا امکان دورکاری ندارند باید در اولویت واکسیناسیون قرار داشته باشند افزود: به این دلیل که شغل حسابرسی خطر پذیری بیشتری در برابر ابتلا به ویروس کرونا دارد تقاضا داریم صاحبان این شغل در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.
وی گفت: حسابرسی مبتنی بر سلسله عملیاتی است که مستلزم حضور تیم حسابرسی در مراکز تولیدی و اقتصادی مختلف در گستره‌های جغرافیایی متنوع در کشور است که تقریباً در اغلب موارد امکان دورکاری (کار از طریق کامپیوتر و بستر‌های اینترنتی) برای آن وجود ندارد.
دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۳۰ هزار بنگاه اقتصادی در کشور وجود دارند که حسابرسی می‌شوند و توزیع جغرافیایی آن تقریباً سرتاسر کشور را دربر می‌گیرد گفت: نظام حسابرسی تعطیل بردار نیست.
نظارت مالی مستمر در کشور ضرورت دارد و در این ایام کرونایی نیز همیشه فعالیت ارائه خدمات حسابرسی به موقع پا به پای نظام سلامت برقرار بوده است و همین مسئله هزینه‌ها و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی را به کارکنان و خانواده‌های آنان به دلیل درگیری با این ویروس تحمیل کرده است بااین وجود کار و فعالیت نظام حسابرسی تا کنون وقفه‌ای نداشته است.
علوی با بیان اینکه تیم حسابرسی باید به مأموریت شهرستان برود و در محل صاحب‌کار حضور پیدا و اسناد را بررسی کند تا بتواند شواهد و مدارک کافی برای ارزیابی اعتبار مستندات مالی به دست بیاورد گفت: این همه مستلزم ریسک جابه‌جایی و سفر و ریسک ارتباط حضوری با صاحب‌کاران و کارمندان و ذی‌نفعانش است و به همین دلیل ازجمله مشاغلی است که باید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرد. یعنی شغلی است که در مقایسه با بسیاری از مشاغل دفتری که امکان دورکاری دارند بسیار پرریسک‌تر است.
دبیرکل جامعه حسابداران رسمی ایران افزود: اکنون حدود ۳۰۰ موسسه حسابرسی در سراسر کشور به خدمات حسابرسی فعالیت می‌نمایند که حدود ۱۵ هزار نفر در این بخش شاغلند؛ بنابراین کل جامعه‌ی آماری کم‌شمار است. اما به سبب نوع کار ریسک بسیار بیشتری در برابر پاندومی دارند و اولویت بخشیدن به این گروه شغلی منصفانه و منطقی است.
وی در پایان تاکید کرد: درخواست‌های متعددی به وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بابت واکسیناسیون کارکنان نظام حسابرسی کشور داده‌ایم که علیرغم پیگیری‌ها تا کنون عملی نشده است.▪️



دیدگاهتان را بنویسید